Till: Migrationsverket

Stoppa utvisningen av småbarnspappa till Venezuela

Migrationsverket har gett avslag på uppehållstillstånd och delgett utvisning av Manuel som levt i Sverige i 6 år och har en son på 3,5 år som är svensk medborgare samt är gift med en svensk kvinna som visat att hon kan uppfylla Migrationsverkets krav på försörjning. Migrationsverket vill utvisa Manuel omgående till Venezuela, topp 1 farligaste länder i världen och därmed riskera hans liv och att hans familj aldrig får återse honom. Migrationsverket skriver att en separation ej kommer påverka sonen och att hans son samt fru kan åka till Venezuela om man vill ha ett familjeliv. Hela världens ögon har senaste tiden varit på Venezuela där man mördar och fängslar människor som är emot regimen. Trots massor av bevis vägrar Migrationsverket se den enorma risk dom utsätter Manuel och hans familj för. Venezuela har brist på mat, el, vatten, mediciner och sjukvård. Människor lever i extrem fattigdom och barn svälter ihjäl. Snälla hjälp oss! Vi vill ha Manuel kvar i livet så vår familj kan ge den trygghet och stabilitet våra barn förtjänar.

Vi behöver er röst 🙏🏻 Det är ont om tid. Hjälp oss ifrågasätta Migrationsverkets beslut och att anmäla ärendet till JO.

2024-08-13 18:08:13 +0200

2024-08-11 21:29:57 +0200