Till: Främja AB

Stöd Henrik Hildingsson och kräv rättvisa!

Henkeman – YouTube-profilen som berövats sin frihet!

Henrik Hildingsson, känd som Henkeman på YouTube, har blivit orättvist behandlad på sitt boende hos Främja. Personal har tagit ifrån honom hans telefon och dator, vilket har resulterat i att han blivit isolerad från omvärlden. Detta innebär att han inte längre kan kommunicera med sina nära och kära eller fortsätta skapa innehåll för sina följare på YouTube.

Att en offentlig person som Henkeman, vars karriär bygger på att skapa och dela innehåll, fråntas sina verktyg är ett allvarligt intrång i hans frihet och privatliv. Det väcker stora frågor om hur Främja behandlar sina boende och deras rättigheter.

För att återställa Henriks rättigheter kräver denna namninsamling att följande omedelbart sker:

1. Återlämning av Henriks telefon och dator – så att Henkeman kan återuppta sin kommunikation med sina följare och sin kontakt med omvärlden.

2. Granskning av Främjas metoder – en grundlig genomlysning av hur boende behandlas, med särskild fokus på att skydda deras rätt till privatliv och kommunikation.

3. Förbättring av Främjas rutiner – för att säkerställa att liknande kränkningar av frihet och privatliv inte inträffar igen.

Henkeman har byggt upp en plattform där han når och inspirerar många människor. Genom att skriva under denna namninsamling visar du ditt stöd för Henrik och för alla människors rätt till frihet och integritet.

Det är viktigt eftersom Henrik, känd som Henkeman på YouTube, inte bara är en individ med rätt till privatliv och kommunikation, utan även en offentlig person som har byggt upp sin plattform genom att dela innehåll och interagera med sina följare. Genom att ta ifrån honom hans telefon och dator har Främja inte bara kränkt hans personliga frihet, utan även berövat honom hans röst och möjlighet att fortsätta med sitt arbete.

Som en välkänd figur på YouTube förväntar sig Henriks följare regelbundet innehåll och uppdateringar. Hans förmåga att nå ut till andra, delta i samhällsdiskussioner och underhålla sin publik har plötsligt tagits ifrån honom. Detta innebär att hans karriär och hans kontakt med omvärlden har satts på paus, vilket är ett allvarligt ingrepp i hans rättigheter som medborgare och kreatör.

Den här situationen handlar om mer än bara Henrik – den väcker viktiga frågor om individers rätt till frihet och integritet, särskilt i sammanhang där vårdgivare eller boenden kan utöva betydande kontroll. Att låta sådana åtgärder passera obemärkt riskerar att legitimera orättvisor och kränkningar av andras grundläggande rättigheter. Därför är det avgörande att stödja Henrik och kräva rättvisa.

Hur den kommer att överlämnas

Vi tänker överlämna namninsamlingen till Främja AB som styr boendet, samt Sollentuna kommun.

Sollentuna, Sverige

2024-10-17 16:13:32 +0200

Främja har nu märkt av den press som skapats av människor som är och har varit missnöjda med deras behandling av Henrik, och som ett resultat har de gett tillbaka hans telefon. Detta är ett viktigt steg mot att återställa hans rättigheter och möjliggöra för honom att återta kontakten med omvärlden och sina följare på YouTube.

2024-10-17 12:39:24 +0200

2024-10-17 12:01:40 +0200