Till: Beslutsfattare inom Skinnskattebergs kommun

RÖR INTE VÅR KULTURSKOLA!

Vi måste värna om och stärka Kulturskolan, inte försvaga den. Det är en investering som ger avkastning i form av ett mer kreativt, inkluderande och blomstrande samhälle.

Vi uppmanar beslutsfattare att tänka långsiktigt och ta ansvar för våra barns och vårt samhälles framtid. Stöd Kulturskolan – för barnens skull, för kulturens skull, för allas skull.

RÖR INTE vår Kulturskola! 🤚🏻⛔️

Att skära ned på Kulturskolan vore ett allvarligt misstag. Kulturskolan erbjuder inte bara undervisning i musik, dans och teater, utan skapar också en kreativ och sammanhållen gemenskap. För våra barn och unga är detta en av få möjligheter att utveckla sina talanger och bygga självförtroende, särskilt på landsbygden där alternativen är få.

Kulturskolan stärker lokalsamhället, bidrar till ett levande kulturliv och motverkar utanförskap. Neddragningar skulle minska tillgången till kultur för många och hota våra barns framtid. Det är en kortsiktig lösning med långsiktiga konsekvenser.
Skinnskatteberg, Sverige

2024-06-15 20:12:05 +0200