Till: Alla elever på Rytmus

Scenisk gestaltning 2

Hej alla Rytmus elever!
Snart är det dags att välja individuella val och för några dagar sedan publicerades en lista med tillgängliga kurser. Det här läsåret har kursen Scenisk gestaltning 1 varit mycket uppskattad och många blev väldigt besvikna när en fördjupning av kursen (Scenisk gestaltning 2) inte fanns tillgängligt att lägga till. Detta eftersom det inte är en kurs som skolan erbjuder.

Scenisk gestaltning är en kurs där eleverna får fördjupa sig inom teater och skådespeleri, både genom improvisation och utifrån ett manus. Men kursen har blivit så mycket mer än bara en kurs. Det har blivit en trygg plats där eleverna har fått möjligheten att uttrycka sig utan att dömas av andra. Det har även bildats en otrolig gemenskap i gruppen som flera elever borde få möjligheten att ta del av och utveckla. I gruppen finns det väldigt många ambitiösa och duktiga skådespelare som äntligen får använda sin talang. Så många har fastnat för teater, men många har inte möjligheten att fortsätta med skådespeleri utanför skolan och det är därför väldigt synd om deras resa inom skådespeleri avslutas efter terminen.

Vi föreslår därför att skolan lägger till kursen Scenisk gestaltning 2. Men vad krävs för att genomföra detta? Eftersom den nuvarande läraren för Scenisk gestaltning 1, Malin Norrback, har behörighet för kursen Scenisk gestaltning 2 och eftersom att det finns material att utgå ifrån krävs endast skolans godkännande och lokal. Men för att få igenom detta behövs din röst.

Därför uppmanar jag dig, oavsett vilken årskurs eller linje du går, om du går eller planerar att gå kursen Scenisk gestaltning, att skriva under denna namninsamling så att flera kan få ta del av skådespeleri och gemenskapen den bringar.

Vänliga hälsningar,
Styrelsen för Rytmus Elevkår

Flera kan ta del av gemenskapen och glädjen kursen ger, samt att eleverna ska kunna få möjligheten att fördjupa sig inom skådespeleri.

2021-12-19 22:29:34 +0100

2021-12-19 17:50:44 +0100