Till: Kommunfastigheter i Eskilstuna

Säg NEJ till höghus i Skogsängen!

Vi behöver bevara våra gröna ytor som finns i Skogsängen där våra barn växer upp och leker. Där vi samlas för att spela kubb på sommaren och åker pulka på vintern. Stoppa bygget av höghus på vår samlingsplats och barnens lekplats! Området vid fotbollsplanen ska fortsatt bevaras med gräs, skog och backe. Denna plats behöver finnas kvar orörd nu och i framtiden!

Problemet är att våra gröna ytor försvinner där vi lever och bor. Skogsängen är Skogsängen pga sina gröna ytor och plats för barnen att springa och leka.

Viktigt att bevara platsen vid fotbollsplanen då vi som bor här, har alla våra aktiviteter där såsom födelsedagskalas, picknick, boule, hästhoppning, tennis, grillning och gemenskap. Där föreningar som bland annat Unga Örnar och Grunden samlas. Vi vill kunna va på en plats som är nära vårat hem, som vi kan ha stora samlingar utan att bli för trångt. Vi vill ha kvar gröna ytor där vi bor och lever för att kunna va utomhus med våra barn.
Skogsängsgatan, 633 57 Eskilstuna, Sverige

2024-08-10 21:09:07 +0200