Till: Lunds Kommunstyrelse

Låt oss bevara LIMUS stora konserverksamhet

LIMUS Musikskola, Lunds International Music School, har sedan 2010 byggt upp en väl etablerad och mycket populär konsertverksamhet med barn och unga i samarbete med professionella musiker. Att unga lär sig att ta plats och dela med sig betyder mycket för ögonblicket men också för hela samhället med längre perspektiv. Både engagerade amatörer och yrkesmusiker har startat sin bana inom skolan och genom den konsertvanan som tidigt kunde tränas.  Tyvärr har Lunds Kommun nekat verksamhetsbidrag till konsertverksamheten och nu även under två år konsekvent avslagit projektstöd. Det känns fel. För att kunna behålla denna för kommunen värdefulla konsertverksamheten ber jag kommunstyrelsen att omgående vidta steg som säkrar framtiden för LIMUS Musikskolas konsertverksamhet genom löpande verksamhetsstöd.

Det är viktigt att kunna behålla denna för kommunen värdefulla konsertverksamhet som berör många Lundabor.
Lund, Sverige

2024-06-14 16:48:10 +0200