Till: Jönköpings kommun

Gör ett övergångsställe vid Thunbergsgatan innan det är för sent.

Övergången (Smedjebergsvägen) i höjd med Thunbergsgatan är utan tvekan Norrahammars farligaste övergång. Tung trafik och en busslinje vars chaufförer kör alldeles för fort utgör livsfara för personer som väljer att passera.

Kommer man körandes neråt i backen så är passagen dessutom dold i en sväng med fåtal meter till själva passagen. I området bor det runt 20 tal barn i olika åldrar där en del själva går till och från skolan.

Alla vi som bor i området är livrädda för inte om utan NÄR det kommer ske en allvarlig olycka som i värsta fall slutar med ett dödsfall. Är kommunen villig att ta på sig det ansvaret?

Skitsnack. Det är nämligen enda stället där man kan passera för att ta sig till och från skolan. Och då är det en skola för elever i F-6. Låg och mellanstadieskola och alla som har barn vet att det är mycket lek och impulser kan ske snabbt och trafikvett är av åldrarna inte tillräckligt kunniga över. Det är barn!

Så vad ska egentligen behöva hända innan Jönköpings kommun får upp ögonen för denna vanvettiga övergång, en dödsolycka?

Ta erat förbannade ansvar, inte minst för alla barn som omedvetet sätter livet till när dom tar sig till och från skolan.

För att undvika en allvarlig olycka.
Norrahammar, Jönköping, Sverige