Till: Region Örebro och Lindesbergs kommun

Arbetspendlare Lindesberg och Örebro

Inför minst EN enda buss på morgonen som möjliggör för arbetspendlare att vara i Örebro respektive Lindesberg i tid till 07.30 på ort för arbetsplats.

Situationen med Tåg i Bergslagen som möjliggörare för oss som vill arbetspendla mellan Lindesberg och Örebro är ohållbar som det fungerar nu. Att det inte går EN enda buss mellan Lindesberg och Örebro som gör det möjligt för oss som arbetar att ta oss till jobbet är inte acceptabel. Det har nu pågått utan nämnvärd förbättring i ett drygt år.

Kan vi göra någonting för att påtala detta, för att Lindesbergs kommun ska vara attraktiv att bo och arbeta i, att påtala för Region Örebro att de måste ställa högre krav på Tåg i Bergslagens tillförlitlighet och göra någonting i väntan på förändring?

Att åtminstone en buss i varje riktning avgår på morgonen i riktningen gör det ändå möjligt. Det är inte mer än så som krävs.
Skriv under, så lämnar vi ett gemensamt medborgarförslag till Region Örebro som är ansvariga för länstrafiken och Lindesbergs kommun som är ansvariga för att människor kan både arbeta, bo och leva i vår kommun.

Ingen kan göra allting, men alla kan göra någonting.

Lindesberg, Sverige

2024-08-17 11:36:32 +0200